Röda Linjen - Den sämsta linjen!

Åkte till jobbet imorse och har börjat med en ny rutt till jobbet för att testa på om det går snabbare eller int. Och imorse så tog jag tunnelbanan till Slussen och sedan så är det bara att byta tåg mot Liljeholmen så är man snabbt och smidigt framme på jobbet. Men i helvete heller att det gick snabbare.
För när jag kommer fram till Slussen så har den linjen drabbats av spårfel mellan Slussen-Zinkensdamm. Ser sedan att folk börjar gå upp från perrongen och ut till väntande bussar, så det var som att "Följa John" påväg dit. Alla gick som i raka led och stod och väntade lydigt som hundar efter sin belöning.

Bussen kommer in, går in och sätter mig.

Äääh, lugnt. Klockan är ju bara kvart i så hinner nog lagom till jobbet ändå. Klockan går, och den blir 06.50, och först då åker den iväg mot Zinken. Väl framme så står tåget inne på plattformen och bara till stiga på. ÅK ÅK ÅK! Tänkte jag när jag satt där. Började ju bli bråttom om jag sku hinna till jobbet eller int!!
Nä bäst att messa Chefen att man blir sen så att han int blir sur om man kommer in försent. Kommer iväg mot Liljeholmen tillslut och kommer till jobbet 07.10 och får veta att jag är först dit efter chefen själv då. Fler än jag hade fastnat med Röda Linjens tunnelbana på jobbet och blev ännu senare till jobbet.
Men aldrig mera den linjen för min del på ett tag!!

Har annars varit roligt på jobbet idag för fick besök av en provjobbare som var runt 35, och sedan en praktikant som var runt 45. 45! PRAKTIKANT?! Då är det verkligen int något som står rätt till.
Och någe vidare på att lägga upp sallader var han ju int. Antingen var det för mycket eller för lite av allting, så lite tillrättavisning fick man göra då och då.

Men det är kul att som yngre kunna ge direktiv till äldre som är mer erfarna.

Snart är det dags för Brasilien - Nordkorea. En riktig utklassning från Brasiliens sida är det jag väntar mig!

HÄSTEN!



Avslutar det hela med en rolig historia:

Det var ett flygplan påväg från New York till Philadelphia. Alla på planet var vita, utom 2. En man med hans son.
Mitt var det var så höll planet helt plötsligt på att störta, så kaptenen sa till alla:
This is a emergency! We have dropped everything that is unnecessary and it's time for you in the plane to start to jump.

Ingen ville såklart hoppa från planet först. Så kaptenen sa:
To not make this unfair we going to say the name in order, starting from A.
Is there any Afroamericans onboard?

Alla kollade runt sig, men ingen reagerade på det så han sa nästa.
Is there any Black people onboard?

Nehe, int heller där kände sig någon träffad.
Is there any Coloured people onboard?

Nämen det var väl själva fan att ingen ville ta sig i kragen och hoppa!
Is there any Dark people onboard?

MEN VAFAN HOPPA NU DÅ!

Till och med sonen började undra varför dem int hoppade trots att dem hade sagt flera saker som stämde in på just dem. Så han frågade sin far:
Daddy, are not we Afroamerican, Dark, Black, Coloured people?
No my son! Today we are Niggers!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0